بالوچ، مجتبی (۱۳۹۰). آسیبشناسی فرآیند خطمشیگذاری و تدوین راهبردهای کلان نظام اداری کشور. پژوهشنامه علوم راهبردی. تهران: انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملّی.
بنافی، مسعود؛ نوروزی، محمد (1392). تحلیل آسیب شناسانه از ترجمان اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران در برنامههای عملیاتی: ملاحظاتی سیاستی. فصلنامه برنامه و بودجه، 18 (۴) :۱۶۱-۱۹۵.
پایا، علی (1385). دانشگاه، تفکر علمی، نوآوری، و حیطه عمومی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
پورعباسی، ع.، و امامی رضوی، س.، و خیری، ز.، و نقوی الحسینی، س.، و لاریجانی، ب. (1398). تبیین جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب در اسناد سیاستی جمهوری اسلامی ایران و الگوی پیاده سازی مفاهیم آن در نظام آموزش عالی سلامت. طب و تزکیه، 28(3 )، 1-10.
حیدری، آزاده؛ حسنزاده، محمد؛ حریری، نجلا و نوشین فرد، فاطمه (1391). سازوکار ملی ترویج علم در ایران؛ با تمرکز بر سیاستگذاری و پیادهسازی، سیاست علم و فناوری، دوره 4(3)، 17-38.
خانیکی، هادی؛ زردار، زرین (1393). علم در رسانهها، بررسی فرایند برساخته شدن علم در چارچوبهای رسانهای. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. دوره 29(4)، 875-902.
شیخ جباری، محمدمهدی؛ اجاق، سیده زهرا (1391). ساختار ارتباطات علم و جامعه در ایران: ترویج علم. نشریه نشاء علم، دوره 2(2)، 64-70.
فلیک، اووه (1399). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
قدیمی، اکرم (1388). تدوین شاخصهای ترویج علم بهمنظور دستیابی به الگویی مناسب. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
قدیمی، اکرم (1390). جایگاه ترویج علم در اسناد توسعه و کلان کشور. در مجموعه مقالات و مذاکرات سومین سمینار فیزیک و لزوم همگانی کردن آن. تهران: فرهنگستان علوم.
قدیمی، اکرم (1396). ترویج علم: روشها، شاخص و نمونههای موردی. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
قدیمی، اکرم؛ حجازی، الهه (۱۴۰۰). الگوی ترویج علم در ایران: یک مطالعه داده بنیاد. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (۱) :۱۵۳-۱۸۲.
کاتوزیان، ناصر (1400). مقدمه علم حقوق و مطالعه در نظام حقوقی ایران. تهران: گنج دانش.
مطلبی، داریوش (1396). کتابخانههای عمومی در خدمت ترویج علم. فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات، ۴ (۱۳ و ۱۴) :۱۸۳-۲۰۰.
نقشه جامع علمی سلامت کشور (1389). شورای عالـی انقلاب فرهنگی، کمیته تخصصی سـلامت و علوم زیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
Ghadimi A, Hejazi E. (2021). Science popularization model in Iran: a Grounded Theory study. IRPHE, 27 (1):153-182.
Lima, Márcia Tait., Ednalva, Felix das Neves, Dagnino, Renato (2008). Popularization of science in Brazil: getting onto the public agenda, but how? Journal of science communication, 7(4): 1-8.