آقاجانی، مینا و مهداد، علی. (1398). تأثیر رهبری تحولآفرین بر رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای نوآورانه در کارکنان دانشگاه آزاد اصفهان: نقش میانجیگرانه اشتیاق شغلی، نشریه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، دوره 20، شماره 1، صفحه 35-46 .
جهانگیر، مصطفی؛ خوراکیان، علیرضا و لگزیان، محمد. (1395). بررسی تأثیر تعلق خاطر کاری بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی به اشتراک گذاری خطاها، مجله مدیریت نوآوری، دوره 5، شماره 1 ، صفحه 29-52.
رضائیان، علی و رحیمی، فرج الله.(1378)، بررسی تأثیرگذاری عدالت رویه ای بر رفتار شهروندی سازمانی با لحاظ کردن نقش اعتماد سازمانی، چشم انداز مدیریت؛ شماره 29، ص 87-69.
رستگار، عباسعلی و گلشاهی، بهنام. (1398). چالشهای روابط فرد-سازمان در شرکتهای دانش بنیان، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، دوره 28، شماره 92، صفحه 115-133.
فاضل، امیر؛ کمالیان، امین رضا؛ خجسته، غلامرضا و فاضل، علی. (1390). نقش اعتماد در نوآوری سازمانی: پژوهشی در یک سازمان ایرانی بخش خدمات، برنامه ریزی مدیریت و توسعه دوره 24 ، شماره 77.
موفق، خلیل؛ دلاور، علی؛ شفیعآبادی، عبدالله و درتاج، فریبرز. (1393). اعتبار سنجی مدل رفتار نوآورانه کاری میسمان و مولدر در میان مدیران و کارکنان بانک ملت، مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 4، شماره 2، پاییز 1393، صفحه 1-17 .
مقصودی, قمرتاج، (1395) بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده در روابط فرد و سازمان، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران، شرکت خدمات برتر.
میرمحمدی،سیدمحمد؛کامرانیمهنی،محمدامینورحیمیان،محمد.(1394). غنی سازیکارخانواده ورفتارهاییکارینوآورانه؛سرمایهروانشناختیبهمثابهمتغیرمیانجی،چشم اندازمدیریتدولتی،شماره 23، ص 15-36.
نادی، محمدعلی و مشفقی، نزهت الزمان. (1388). شناخت ادراک معلمان از روابط ابعاد اعتماد سازمانی با تعهد مستمر و عاطفی به منظور ارائه یک مدل معادلات ساختاری مناسب در آموزش و پرورش اصفهان، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال سوم، شماره 4، ص 174-155.
نجفی تمرایی, حسن و صمد جباری اصل،(1396). روابط فرد و سازمان، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع، تهران، دانشگاه مقدس اردبیلی.
همایونی راد، محمدحسین و لگزیان، محمد. (1394). روابط کارمند-سازمان و رفتار شهروندی سازمانی، پژوهشنامه مدیریت تحول سال هفتم بهار و تابستان 1394 شماره 13.
یاسیی، علی و محمدحسین منصوری (1394) بررسی نقش اعتماد سازمانی در ارتقاء روحیه نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه ایلام)، دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی، شیراز، مؤسسه آموزشی مدیران خبره نارون.
Barczak, G.; Lassk, F.; Mulki, J. )2010.( Antecedents of team creativity,(2010): An examination of team emotional intelligence team trust and collaborative culture. Creat. Innov. Manag., 19, 332–345.
Coyle-Shapiro, Jacqueline A-M. and Shore, Lynn M (2007) The employee-organization relationship: where do we go from here? Human resource management review, 17 (2). pp. 166-179. ISSN 1053-4822.
Duverger, P. (2012). Using dissatisfied customers as a source for innovative service ideas. Journal of Hospitality & Tourism Research, 36(4), 537-563.
Ellonen, R., Blomqvist, K., & Puumalainen, K. (2008). The role of trust in organizational innovativeness. European Journal of Innovation Management, 11(2), 160-181.
Ekvall, G.; Ryhammar, L.(1999) The creative climate: Its determinants and effects at a Swedish university. Creat. Res. J., 12, 303–310.
Liao, H.; Liu, D.; Loi, R, (2010). Looking at both sides of the social exchange coin: A social cognitive perspective on the joint effects of relationship quality and differentiation on creativity. Acad. Manag. J, 53 , 1090–1109.
Lewis, D. E. (2007). An investigation into the relationship between productinnovation, trust, and diversity. A PhD dissertation, Capella University". P: 76.
MadridT P.M., Paterson, M. G.T Birdi, K. S.T Leiva.T P. I.T & Kausel. E. E. (2014). The Role of Weekly High-Activated Positive Mood, Context, and Personality in Innovative Work Behavior: A Multilevel and Interactional Model.Context, Journal of organizational behavior, 35, 234-256.
Murphy, J.T. (2002). Networks, Trust, and Innovation in Tanzaniaۥs Manufacturing Sector, World Development, 30(4), 591-619
Ruppel, P.C. & Harrington, J.S. (2002). The relationship of communication, ethical work climate, and trust to commitment and innovation, Journal of Business Ethics, 25, 313-328.
Schepers, P.; van den Berg, P.T.( 2007) Social factors of work-environment creativity. J. Bus. Psychol., 21 ,407–428.
Shore, L.M., Porter, L.W., and Zahra, S.A. (2004). Employer-oriented strategic approaches to the employee-organization relationship (EOR). In J. Coyle-Shapiro, L.M. Shore, S. Taylor, and L. E. Tetrick, L.E. (Eds.),(2005) The Employment Relationship: Examining Psychological and Contextual Perspectives Oxford: Oxford University Press.
Thompson, J.A., & Bunderson, J.S. (2003). Violations of principle: Ideological currency in the psychological contract. Academy of Management Review, 28: 571-586.Tierney, P.; Farmer, S.M.) 2002( Creative self-efficacy: Its potential antecedents and relationship to creative performance. Acad. Manag. J., 45, 1137–1148.
Tsui, A.S.; Wu, J.B. )2005( .The new employment relationship versus the mutual investment approach: Implications for human resource management. Hum. Resour. Manag., 44, 115–121.
Tasan, S. B. (2014). The Impact of employee-organization relationship on individuals behavioral outcomes of task-related performance, contextual performance and intertion to tornover: an evaluation with social exchange theory, international journal of bussines and management studies , Vol 6, No 1, p. 42-53.
Yer, K. K. (2000). The impact of the employee-organization relationship on temporary employees' performance and attitude: Testing a Singaporean sample Article in The International Journal of Human Resource Management 11(2):366-387 ·
Yu, M-C; Mai, Q; Tsai , S. B; and Dai, Y. (2018). An Empirical Study on the Organizational Trust Employee-Organization Relationship and Innovative Behavior from the Integrated Perspective of Social Exchange and Organizational Sustainabilit,.Sustainability 2018, 10, 864; doi:10.3390/su10030864.