اضی، شمارة 109 (ویژه نامه زندهیرشد آموزش ر ۀاحمدی، ب. (1391). به معلمان خود ظلم نکنیم. مجل
زی آموزشی، وزارتیآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ر کمک یاد پرویز شهریاری)، دفتر انتشارات
آموزش و پرورش. صص 25.
اضی، شمارة 108، دفتر انتشاراتیرشد آموزش ر ۀحیدری، م. (1391). دومین دوره لیگ بازی و اندیشه. مجل
زی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش. صص 51-52.یآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ر کمک
رشد ۀهای ریاضیات در ایران- علی رجالی). مجلرجالی، ع. (1391). ریاضیات چالش آور (بررسی خانه
زی آموزشی،یآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ر کمک اضی، شمارة 107، دفتر انتشاراتیآموزش ر
وزارت آموزش و پرورش. ص 55-54.
پور، م. (1388). کسرهای مصری. مجله علمی و ترویجی فرهنگ و اندیشه ریاضی. سال 28، شمارهرجبعلی
پیاپی 42. صفحه 1 تا 38.
پور، ا. (1391). ارتباط آموزش ریاضی و تربیت شهروندی. در مجموعه مقالات به مناسبت بزرگداشترفیع
مقام علمی دانشمند فرهیخته استاد دکتر مهدی رجبعلی پور. تهران. ایران. چاپ فرهنگستان علوم
جمهوری اسلامی ایران. صص84-75.
ۀسازی ریاضی. مجلعادلی ساردو، م. (1391). سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان: اعطای جایزه همگانی
زی آموزشی،یرآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه کمک اضی، شمارة 108، دفتر انتشاراتیرشد آموزش ر
وزارت آموزش و پرورش. صص 60-62.
اضی، شمارةیرشد آموزش ر ۀهای خانه ریاضیات کرمان. مجلزاده، الف. (1390). مروری بر فعالیتکریمیان
زی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.یآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ر کمک 106، دفتر انتشارات
.51-55 صص
مایرز، چ. (1986). آموزش تفکر انتقادی. ترجمه: خدایار ابیلی. (1386). انتشارات سمت.
کمک اضی، شمارة 109، دفتر انتشاراتیرشد آموزش ر ۀورز، ب. (1391). روز ریاضیات در کرمان. مجلنیک
زی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش. ص 44.یآموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ر
]online[ 1392 8 مهر ]homepageخانه ریاضیات اصفهان [
<http://www.mathhouse.org/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&Item
ID=905,1 [10 1392 مهر].
Clements. M. A, Ellerton. N F. (1996). Mathematics education research: past,
present and future. UNESCD Principal Regional Office for Asia and the
Pacific.
D’Ambrosio. (1985). Ethno-mathematics and its place in the history and peda-
gogy of mathematics. For the Learning of Mathematics, 5, 44-8.
D’Ambrosio, U .& Paulo, S (2001). General remarks on ethno-mathematics.
ZDM. Vol. 33 (3). pp 67-69.
Kenderov P., Rejali A., Bartolini Bussi M. G., Pandelieva V., Richter K., Mas-
chietto M., Kadijevich D., and Taylor, P. (2009). Challenges Beyond the
Classroom—Sources and Organizational Issues. In Edward J. Barbeau and l
Peter J. Taylor (Editors). Challenging Mathematics In and Beyond the Class-
room, The 16th ICMI Study. (Pp: 53-96). New York: Springer.
Leong F. k. S. (2006). Mathematics education in east Asia and the West: Does
culture matte? In Frederick K.S. Leung, Klaus-D. Graf, Francis J. Lopez-Real
(Editors). Mathematics Education in Different Cultural Traditions- A Com-
parative Study of East Asia and the West. The 13 th ICMI Study. (Pp: 21-46).
New York: Springer.
OECD (2010). PISA 2012 Mathematics Framework. Paris: OECD Publications
http://www.oecd.org/dataoecd/8/38/46961598.pdf , Retrieved 30 December
2013