نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، علم و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، تهران، ایران
2 استادیار، گروه پژوهشی ارزیابی سیاستها و پایش علم، فناوری و نوآوری، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، تهران، ایران،
3 استادیار، گروه اقتصاد و مالی، دانشکده مدیریت، علم و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، تهران، ایران،
چکیده
کلیدواژهها
آقایی، ع. و تقوی، ع. (1390). ارائه مدلی پیرامون بازاریابی نوآورانه در مدیریت زنجیره تأمین با رویکرد فناوری اطلاعات: برای خلق ارزش بالاتر. تهران: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی.
رضوانی، م.، طالبی، ک. وتوکلیان، س. (1390). شناسایی مؤلفه های بازاریابی نوآرانه در شرکت ها کوچک و متوسط فناوری محور. مطالعات مدیریت راهبردی، 2(7)، 83-98. بازیابی از https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=274470
سیدعامری، م.، محرمزاده، م.، بشیری، م.، و حمداله، ه. (1389). بررسی عنصر حمایت مالی از عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی. فصلنامه المپیک، 18(4)، 111 -129. بازیابی از https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=150117
غریبی، ح.، و رباب اسمعیلی، ه. (1399). تأثیر بازاریابی نوآورانه بر وفاداری به برند با نقش واسطه ای رضایت مشتری (مورد مطالعه: مشتریان برند اپل). فصلنامه رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 1(4)، 137-157. بازیابی از http://www.bumara.ir/article_243645.html
محمدزاده طاهری، ه.، حاجیها، ع.، روستا، ا.، و خورشید، ع. (1398). طرح الگوی پذیرش خدمات نوآورانه؛ راهبردی نوین در حوزه بازاریابی سلامت. مدیریت بهرهوری، 13(51)، 71-97. بازیابی از https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=495804
محمدیان، ا.، میرباقری، س.، و قربانی، ع. (1399). اولویتبندی کاربردهای اینترنت اشیا برای نوآوری در آمیخته بازاریابی با توجه به عوامل فناورانه. پژوهشنامه مدیریت اجرایی دانشگاه مازندران، 12(23)، 125-148. doi:10.22080/JEM.2020.17742.3059
ملکی مین باش رزگاه، م.، امینی خیابانی، غ.، و خوانساری، ی. (1398). ارزشسازی ظرفیتهای بازاریابی با تأکید بر کارآفرینی محوری و بازارمحوری؛ نقش میانجی نگرش نوآورانه. فصلنامه مدیریت بازرگانی، 11(1)، 87-104. doi:10.22059/JIBM.2018.257205.3040
نوری، پ.، ایمانیپور، ن.، طالبی، ک.، و زالی، م. (1396). واکاوی سوگیری اعتماد به نفس بیش از اندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی، 10(4)، 695 - 712. doi:https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?id=467853
Battour, M., Salaheldeen, M., & Mady, K. (2021). Halal Tourism: Exploring Innovative Marketing Opportunities for Entrepreneurs. Journal of Islamic Marketing, 11(3), 296-311. doi:https://doi.org/10.1108/JIMA-06-2020-0191
Berman, B., & Thelen, S. (2018). Planning and implementing an effective omnichannel marketing program. International Journal of Retail & Distribution Management, 46(7), 598-614. doi: https://doi.org/10.1108/IJRDM-08-2016-0131
Chatzoglou, P., & Chatzoudes, D. (2018). The role of innovation in building competitive advantages: an empirical investigation. European Journal of Innovation Management, 21(1), 44-69. doi: https://doi.org/10.1108/EJIM-02-2017-0015
Cummins, D., Gilmore, A., Carson, D., & O’Donnell, A. (2000). What is innovative marketing in SMEs? Towards a conceptual and descriptive framework. AMA Conference proceedings. University of Derby.
Damanpour, F., & Schneider, M. (2009). Characteristics of Innovation and Innovation Adoption in Public Organizations: Assessing the Role of Managers. Journal of Public Administration Research and Theory, 19(3), 495–522. doi: https://doi.org/10.1093/jopart/mun021
Diyanova , S., Guba, E., Guseva, M., & opova, T. (2019). Strategies and Innovations in Modern Trade Marketing. International Journal of Economics and Business Administration, VII(1), 494-500. doi:10.35808/ijeba/295
Drucker, P. (1954). The Practice of Management. New York: Harper & Roe.
Duus, H. (1997). Economic foundations for an entrepreneurial marketing concept. Scandinavian Management Journal, 13(3), 287-305. doi:https://doi.org/10.1016/S0956-5221(97)00004-3
Eggers, F., J. Hansen , D., & E. Davis, A. (2011). Examining the relationship between customer and entrepreneurial orientation on nascent firms’ marketing strategy. International Entrepreneurship and Management Journal, 8, 203–222. doi:https://doi.org/10.1007/s11365-011-0173-4
Frederick, H., Kuratko, D., & Hodgetts, R. (2007). Entrepreneurship: Theory, Process, Practice. Australia: Thomson Victoria.
Grimpe, C., Sofka, W., Bhargava, M., & Chatterjee, R. (2017). R&D, Marketing Innovation, and New Product Performance:A Mixed Methods Study. product innovation management, 34(3), 360-383. doi:https://doi.org/10.1111/jpim.12366
Hills, G., & Laforge, R. (1992a). Research at the Marketing Interface to Advance Entrepreneurship Theory. Entrepreneurship Theory and Practice, 16(3), 33-58. doi:10.1177/104225879201600303
Lee, M., Lee, S., & Koh, Y. (2019). Multisensory experience for enhancing hotel guest experience Empirical evidence from big data analytics. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(11), 4313-4337. doi:https://doi.org/10.1108/IJCHM-03-2018-0263
Liu, C. (2017). Creating competitive advantage: linking perspectives of organization learning, innovation behavior and intellectual capital. International Journal of Hospitality Management, 66, 13-23. doi:https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.06.013
Lodish, L., & Morgan, H. (2001). Entrepreneurial marketing: Lessons from Wharton’s Pioneering MBA course. New York: John Wiley.
Luecke, R. (2006). Harvard Business Essentials: Marketer's Toolkit : the 10 Strategies You Need to Succeed. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
M Mansour, D., & Barandas, H. (2017). High-tech entrepreneurial content marketing for business model innovation: a conceptual framework. Journal of Research in Interactive Marketing, 11(3), 296-311. doi: https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2016-0022
Maritz, A., de Waal, A., & Verhoeven, B. (2012). Entrepreneurial and innovative marketing a systematic review of the literature. innovative Marketing, 7(4), 28-37. Retrieved from file:///C:/Users/My%20NoteBook/Downloads/im_en_2011_04_Maritz.pdf
Markides, C., & Sosa, L. (2013). Pioneering and first mover advantages: the importance of business models. Long Range Planning, 46(4-5), 325-334. doi:https://doi.org/10.1016/j.lrp.2013.06.002
Mohr , J., & Sarin, S. (2009). Drucker’s insights on market orientation and innovation: implications for emerging areas in high-technology marketing. Academy of Marketing Science, 37(85), 85-96. doi:https://doi.org/10.1007/s11747-008-0101-5
Motoki, K., Suzuki, S., Kawashima, R., & Sugiura, M. (2020). A Combination of Self-Reported Data and Social-Related Neural Measures Forecasts Viral Marketing Success on Social Media. Journal of Interactive Marketing, 52, 99-117. doi:https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.06.003
O’Dwyer, M., Gilmore, A., & Carson, D. (2009a). Innovative marketing in SMEs. European Journal of Marketing, 43(1/2), 46-61. doi:10.1108/03090560910923238
O’Dwyer, M., Gilmore, A., & Carson, D. (2009b). Innovative marketing in SMEs: a theoretical framework. European Business Review, 21(6), 504-515. doi:10.1108/09555340910998805
O'Dwyer, M., Gilmore, A., & Carson, D. (2009c). Innovative marketing in SMEs: an empirical study. Journal of Strategic Marketing, 17(5), 383-396. doi:https://doi.org/10.1080/09652540903216221
O'Dwyer, M., Gilmore, A., & Carson, D. (2011). Strategic alliances as an element of innovative marketing in SMEs. Journal of Strategic Marketing, 19(1), 91-104. doi:10.1080/0965254X.2010.537765
OECD. (2005). Oslo manual: Guidelines for collecting and interpreting innovation data. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development. Paris: OECD Publishing. doi:https://doi.org/10.1787/9789264013100-en
Prikhodko, K., Danilevskaya, E., Savina, K., & Shupenko, R. (2019). Innovative Opportunities and Reserves of Contemporary Marketing Communication. International Journal of Economics and Business Administration, VII(1), 477-484. Retrieved from https://ideas.repec.org/a/ers/ijebaa/vviiy2019ispecial1p477-484.html
Quaye, D., & Mensah, I. (2018). Marketing innovation and sustainable competitive advantage of manufacturing SMEs in Ghana. Management Decision, 57(7), 1535-1553. doi:https://doi.org/10.1108/MD-08-2017-0784
Rezvani, M., & Fathollahzadeh, Z. (2018). The impact of entrepreneurial marketing on innovative marketing performance in small- and medium-sized companies. Journal of Strategic Marketing, 28(2), 136-148. doi:https://doi.org/10.1080/0965254X.2018.1488762
Rogers, E. (1983). DIFFUSION OF INNOVATIONS. London: Free Press.
Sciglimpaglia, D., & Raafat, M. (2020). Freemium Marketing: Use of Demand Side Research in Market Segmentation Strategy. Journal of Strategic Marketing, 1-24. doi:https://doi.org/10.1080/0965254X.2020.1824013
Simpson, M., & Taylor, N. (2000). The role and relevance of marketing in SMEs: A new model. Journal of Small Business and Enterprise Development, 9(4), 370-382. doi:https://doi.org/10.1108/14626000210450559
Soomro, Y. A., Baeshen, Y., Alfarshouty, F., Kaimkhani, S. A., & Bhutto, M. Y. (2021). The Impact of Guerrilla Marketing on Brand Image: Evidence from Millennial Consumers in Pakistan. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 917-928. doi:https://doi.org/10.13106/jafeb.2021.vol8.no4.0917
Stokes, D. (2000). Putting entrepreneurship into marketing: The process of entrepreneurial marketing. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 2(1), 1-16. doi:https://doi.org/10.1108/14715200080001536
Svetozarovova, N., Pollak, F., Kascakova, Z., & Strakova, J. (2020). Trust and faith as innovative marketing tools for providers in health care. European Journal of Science and Theology, 16(5), 69-76. Retrieved from http://www.ejst.tuiasi.ro/Files/84/6_Svetozarovova%20et%20al.pdf
Sweezy, P. (1943). Professor Schumpeter's Theory of Innovation. The MIT Press, 25(1), 93-96. doi:https://doi.org/10.2307/1924551
UNIDO. (2021). What is CSR? (United Nations Industrial Development Organization) Retrieved from https://www.unido.org/our-focus/advancing-economic-competitiveness/competitive-trade-capacities-and-corporate-responsibility/corporate-social-responsibility-market-integration/what-csr
Vijande, S., L., M., & González, Á. (2007). Innovativeness and organizational innovation in total quality oriented firms: The moderating role of market turbulence. Technovation, 27(9), 514-532. doi:https://doi.org/10.1016/j.technovation.2007.05.014
Vikash, N. (2010). Firm survival through a crisis: The influence of market orientation, marketing innovation and business strategy. Industrial Marketing Management, 39(8), 1311-1320. doi:https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2010.02.005
Zakerian, H., & Mokhtari, S. (2017). Innovative marketing in SMEs: an empirical study. Int. J. Business Innovation and Research, 12(3), 315-336. doi:10.1504/IJBIR.2017.082088