احمدیان، محمد مهدی، آقاجانی، حسنعلی، شیرخدایی، میثم و طهرانچیان، امیرمنصور. (1397). پیچیدگی اقتصادی، رویکردی نوین برای سنجش تجاری سازی تولیدات علمیو فناورانه. کتابداری و اطلاع رسانی. سال بیست و یکم. شماره 4. صص 124-161.
تقوی، مهدی و سالاری، یوسف. (1395). پیچیدگی صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی (مطالعه موردی کشورهای درحال توسعه با تاکید بر ایران). اقتصاد مالی. دوره 10، شماره 36. صص 14-1.
رزقی،هادی و عمرانی، محمد حسین. (1392). راهکارهای توسعه ی صادرات کالاهای فرهنگی درعصر جهانی شدن. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی. دوره 4. شماره 11. صص 72-41.
رستگار، ف. شعبانی، ح. (1395). تأثیر ابعاد تنوع فرهنگهافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت. مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 12، شماره 1، صص 123-105.
رنجبریان، بهرام؛ قلی زاده شغل آباد، رسول. (1388). قوم گرایی در مصرف و رابطه آن با میهن پرستی و گرایشات جهان وطنی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان ، مدیریت بازرگانی،دوره 1، شماره3، صص 87-106.
سلیمیفر، مصطفی. (1394). بررسی تأثیر شاخص پیچیدگی اقتصادی بر رشد اقتصادی در 42 کشور برتر در تولید علم. اقتصاد و توسعه منطقهای، سال دوم، دوره جدید شمارة 10. صص 90-60.
صالحی، سیدرضا، کاووسی، اسماعیل، تقدسی، پوران دخت. (1395). بررسی عوامل موثر در صادرات کالاهای فرهنگی در ایران و ارایه راهبردهای مدیریتی. مدیریت فرهنگی. دوره 4. شماره 9. صص 93-73.
متقی، سمیرا. (1394). تأثیر عوامل اقتصادی بر مهاجرت در ایران؛ تأکید بر شاخصهای درآمد و بیکاری، سیاستهای راهبردی و کلان، دوره سوم، شماره یازدهم، صص 63-74.
محمودیان، اصغر، نجارزاده، رضا و یاوری، کاظم. (1396). بررسی تأثیر عوامل اقتصاد کلان بر شدت اشتغال رشد اقتصادی در ایران. مجله اقتصادی، شمارههای 3 و 4، صفحات 52-27.
مشبکی، م، خادمی، م. (1391). واکاوی رابطه فرهنگ ملی و اثربخشی انتقال فناوری: تبیین نقش فرهنگ سازمانی. پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 1، شماره 21، صص 110-90.
نوروزی، بیتا و حسنپور کارسالاری، یوسف. (1397). تأثیر توانمندیهای مولد در پیچیدگی صادرات غیرنفتی مطالعة موردی کشورهای درحالتوسعه، اقتصاد و تجارت نوین، دوره سیزدهم، شماره 1، 167-187.
Chenery, H. B. (1979). Structural change and development policy (No. 04; HD82, C4.).
Erkan, B. and Yildirimci, E., 2015. Economic Complexity and Export Competitiveness: The Case of Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, pp.524-533.
Fan, Z., Anwar, S., & Huang, S. (2018). Cultural diversity and export sophistication. International Review of Economics & Finance, 58, 508-522.
Feder, G. (1983). On exports and economic growth. Journal of development economics, 12(1-2), 59-73.
Ferreira, G. F., & Harrison, R. W. (2012). From coffee beans to microchips: Export diversification and economic growth in Costa Rica. Journal of Agricultural and Applied Economics, 44(4), 517-531. Hidalgo, C. A., Klinger, B., Barabási, A. L., & Hausmann, R. (2007). The product space conditions the development of nations. Science, 317(5837), 482-487.
Gao, J., & Zhou, T. (2018). Quantifying China’s regional economic complexity. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 492, 1591-1603.
Ghosh, A. R., & Ostry, J. D. (1994). Export instability and the external balance in developing countries. Staff Papers, 41(2), 214-235.
Goi, C. L. (1970). Factors influence development of e-banking in Malaysia. The Journal of Internet Banking and Commerce, 11(2), 1-21.
Hausmann, R., Hidalgo, C. A., Bustos, S., Coscia, M., Simoes, A., & Yildirim, M. A. (2014). The atlas of economic complexity: Mapping paths to prosperity. Mit Press.
Heyns, M., & Rothmann, S. (2015). Dimensionality of trust: An analysis of the relations between propensity, trustworthiness and trust. SA Journal of Industrial Psychology, 41(1), 01-12.
Mainela, T., Puhakka, V., & Servais, P. (2015). Boundary crossing for international opportunities. Journal of International Entrepreneurship, 13(3), 173-185.
Pappas, N. (2019). The complexity of consumer experience formulation in the sharing economy. International Journal of Hospitality Management, 77, 415-424.
Wilhelms, M. P., Merfeld, K., & Henkel, S. (2017). Yours, mine, and ours: A user-centric analysis of opportunities and challenges in peer-to-peer asset sharing. Business Horizons, 60(6), 771-781.