بی کزاد، جعفر و کریم اسکندری. (1389). هوش رقابتی به عنوان ابزار حمایتی در فرآیندهای تصمیم گیری
مدیران. میثاق مدیران. 3(5)، 47 – 50 . بازیابی از http://www.noormags.ir/view/fa/arti�
clepage/ هوش رقابتی به عنوان ابزار حمایتی در فرایندهای تصمیم گیری مدیران.
مرام، عسگر پاک، کریم اسکندری و زهرا مولوی. (1388). هوش رقابتی؛ ردیابی حرکات رقیبان. تدبی . ر (214).
بازیابی از .www.ensani.ir/fa/content/164778/default.aspx
Andrea Saayman, Jaco Pienaar, Patrick de Pelsmacker, Wilma Viviers, Ludo
Cuyvers, Marie‐Luce Muller & Marc Jegers. (2008). Competitive intelligence:
construct exploration, validation and equivalence. Aslib Proceedings,
60(4), 383–411. DOI: 10.1108/00012530810888006.
Bergeron, P. & Hiller, C. A. (2002). Competitive intelligence. Annual Review
Of Information Science And Technology, 36(1), 353–390. DOI: 10.1002/
aris.1440360109.
Gilad, B. & Gilad, T. (1988). The business intelligence system: a new tool for
competitive advantage. New York, NY: American Management Association.
Marceau, S. & Sawka, K. (1999). Developing a world-class CI program in
telecoms. Competitive Intelligence Review, 10(4), 30–40. DOI: 10.1002/
(SICI)1520-6386(199934)10:4<30::AID-CIR6>3.0.CO;2-H.
McGonagle, J. J. & Vella, Q. M. (2002). A case for competitive intelligence.
Information Management Journal, 36(4), 40–35.
Miller, S. H. (2001). Competitive Intelligence–an overview. Competitive Intelligence
Magazine, 1(11). Retrieved from http://www.ventes-marketing.
com/References/Intelligence concurrentielle/Articles/CI Overview.pdf.
Muller, M. L. (2003). Key activities of competitive intelligence. South African
Journal Of Information Managemen, 5(2).
Prescott, J. E. & Bhardwaj, G. (1995). Competitive intelligence practices:
A survey. Competitive Intelligence Review, 6(2), 4–14. DOI: 10.1002/
cir.3880060204.
Rouach, D. & Santi, P. (2001). Competitive Intelligence Adds Value:: Five Intelligence
Attitudes. European Management Journal, 19(5), 552–559. DOI:
10.1016/S0263-2373(01)00069-X.