%0 Journal Article %T آشنایی با مبانی هوشمندی رقابتی %J ترویج علم %I انجمن ترویج علم ایران %Z 2251-9033 %A کاظمی, حمید %A سلطانی, افسانه %A نوروزی, علیرضا %D 2016 %\ 03/21/2016 %V 6 %N 2 %P 85-93 %! آشنایی با مبانی هوشمندی رقابتی %K هوشمندی رقابتی %K ابزارهای هوشمندی %K سیستم های اطلاعاتی %R %X از آنجا که بسیاری از افراد در درک مفهوم هوشمندی رقابتی مشکل دارند، این پژوهش به منظور دست یافتن به درکدرستی از مفهوم هوشمندی رقابتی در شرکت ها تدوین شده است. این مقاله به سوال هایی ازقبیل اینکه هوشمندیرقابتی چیست؟ و چه فرایندهایی در آن صورت م یگیرد؟ و از چه ابزارها و فنونی استفاده م یشود؟ پاسخ می دهد. مدیرانبا بهره گیری از ابزارها، روش ها و فنون خاص ، نقاط قوت و ضعف رقبا را شناسایی می کنند و با اتخاذ تصمیم هایدرست و راهبرد مناسب قادر به پیشی گرفتن از رقبای خود می شوند. %U https://www.popscijournal.ir/article_88459_3f8116f261e433c1ccb37ce979e7f33c.pdf