بهمنی، افشار؛ فانی، زیبا (1395). بستههای آموزشی خوشۀ شایستگیهای پایۀ فنی و حرفهای و کار و دانش. رشد آموزش فنی و حرفهای و کار و دانش، ویژهنامه، 170-164.
جعفری هرندی، رضا؛ میر شاه جعفری، سید ابراهیم (1389). تبیین فرمولهای خوانایی بهعنوان روشی اساسی در تحلیل محتوای کتابهای درسی. روششناسی علوم انسانی، 63،116-97.
جلیلی، سید اکبر (1395). تعیین سطح متون خوانداری منابع آموزش زبان فارسی از طریق شاخصها و فرمولهای خوانایی سنجی. مجموعه مقالات برگزیدۀ همایش ملی واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان(ص ص.122-97)، تهران: نشر نویسه پارسی.
حسن مرادی، نرگس (1390). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: آییژ.
دیانی، محمدحسین (1366). سه فرمول برای تشخیص سطح خوانایی نوشتههای ویژه نوسوادان. نشریه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران، شماره 4-3، 80-59.
سازمان پژوهش و برنامهریزی کشور (1395). راهنمای هنرآموز فیزیک210763 . تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سازمان پژوهش و برنامهریزی کشور (1401). فیزیک210146. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). راهکار 6-1.
شکاری، عباس؛ نجاریان، زکیه (1391). تعیین شاخصهای سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب هدیههای آسمانی چهارم و پنجم ابتدایی ایران. پژوهش در برنامهریزی درسی، 6(33)، 71-79.
شیخزاده، مصطفی (1387). تحلیل محتوای سطح خوانایی کتابهای بخوانیم چهارم و پنجم ابتدایی براساس شاخص گانینگ. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 9، 108-84.
صدیقیفر، زهره؛ سجادی؛ شهره السادات و علوی مقدم، سید بهنام (1396). خوانایی سنجی کتاب فارسی پایۀ هفتم سال تحصیلی 95-96 به سه شیوۀ فوگ، فرای و فلش. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، 62، 126-105.
عطاران، بتول (1396). کدام مهارت کدام تولید در حاشیه اقتصاد مقاومتی. رشد آموزش فنی و حرفهای و کار و دانش، دوره دوازدهم، 3(45)، 2-3.
ظفری نژاد، عادل (1396). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: انتشارات کوروش.
فتحی واجارگاه، کوروش (1392). اصول برنامهریزی درسی. تهران: ایران زمین.
فضل الهی، سیفاله؛ ملکی توانا، منصوره (1389). روششناسی تحلیل محتوا با تأکید بر تکنیکهای خواناییسنجی و تعیین ضریب درگیری متون. پژوهش، 1، 94-71.
فضل الهی، سیفاله؛ ملکی توانا، منصوره (1390). ارزشیابی و سنجش خوانایی کتاب علوم سوم ابتدایی براساس پنج فرمول فرای، گانینک، فلش، لافلین و کلوز. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران،162-141.
قادری مقدم، محمدابراهیم، سبحانی نژاد، مهدی (1395). اعتبارسنجی روشهای سنجش سطح خوانایی کتابهای درسی. پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره دوم،21 (48)، 44-55.
کردعلیوند، پرنیان، ملکفر، زهرا، مختاری کیا، فاطمه، رومانی، سعید (1397). تحلیل محتوای کتب تاریخ ابتدایی براساس تکنیکهای ویلیام رومی، مکلافلین و مفهوم صلح. ماهنامه دستاوردهای نوین در علوم انسانی، پیاپی 5، 47.
محمدعلی، محبوبه (1390). آموزشهای فنی و حرفهای و راههای اصلاح آن. رشد آموزش فنی و حرفهای و کار و دانش، دوره هفتم،1 (24)، 10-18.
محمدی، محسن (1389). مقدمهای بر تحلیل محتوای کتاب درسی. قم: عصر جوان.
ملکی، حسن(1391). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). ویراست دوم. تهران: انتشارات مدرسه.
یارمحمدیان، محمدحسین (1386). اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادواره کتاب.
Flesh, R. (1948). A New Readability yardstick. journal of applied psychology, American Psychological Ass, 32, 221-233.
Gunning. R. (1952). The Technique of Clear Writing, Mr. Graw-Hill.
McLaughlin, G. Harry. "Pro- poses for British Readability Measures, "in John Downing and Amy L. Brown(eds.) (1968). The Third International Reading Symposium. London: Cassell.