Presenting an organizational entrepreneurship model on the technological capabilities of the objects with the data approach of the foundation in higher education system

Document Type : Review Paper

Authors

1 M.Sc. in Business Management, Marketing Orientation, Payam Noor University, Tehran, Iran.

2 Assistant Professor, Department of Management and Entrepreneurship, Faculty of Social Sciences, Razi University, Kermanshah, Iran.

3 PhD in Public Policy, Assistant Professor Management Department, Edalat University, Tehran, Iran.

4 Assistant Professor Business Management, Payam Noor University, Tehran, Iran.

Abstract

Goal: The main purpose of this research is to present an organizational entrepreneurship model on the technological capabilities of objects with data approach of the foundation in higher education system (razi university of Kermanshah).
Methodology: The research method is semi- structured interviews with selected sample. The sampling method was purposeful and with theoretical saturation method and 15 people and were selected as sample of the administrative staff of the university. Selection was carried out according to the snowball procedure and continued until theoretical saturation. Data were analyzed using open coding, axial coding and selective coding and also the requirements for each stage of analysis.
Finding: Effective factors in providing organizational entrepreneurship model on the technological capabilities of objects with data approach of foundation in higher education system are; organizational factors, human capital, intellectual capital, individual factors, behavioral factors, government structure, government, university and research centers, strategic implementation, success and creating new value for entrepreneurial organization.
Results: organizational entrepreneurship in university and its transformation into an economic value should be considered as one of the university policies for further admission of universities. Because if the organizational factors are in compliance with entrepreneurial activities, entrepreneurship in universities will be more interested.
Key word: organizational entrepreneurship, internet of things, data theory foundation and university.

Keywords


احمدوند، علی‌محمد؛ نصیری، حسین؛ نصرالهی نیا، فاطمه و محجوبیان، احمد. (1397). اینترنت اشیاء؛ سامانه­ای برای بهبود نظام آموزش عالی، نشریه علمی فناوری آموزشی، 14 (1)، 157-168.
احمدی، سیروس؛ اخوان مهدوی، محسن و مختاری، مریم. (1397). شناسایی فرصت­های کارآفرینانه در علوم اجتماعی و تبیین جامعه­شناختی عوامل مؤثر بر بهره­برداری از فرصت­ها در ایران، جامعه‌شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 29 (3)، 71، 181-201.
بخشم، میلاد؛ کریمی، حسین و حسین­پور، مهدی. (1400). تأثیر کاربردهای فناورانه اینترنت اشیاء بر توسعه قابلیت­های پویا در شرکت­های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 8 (15)، 67-75.
بهزاد، نازنین؛ رضوی، سید مصطفی و حسینی، سید رسول. (1393). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه­های کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی، توسعه کارآفرینی، 7 (4)، 697-713.
پیلوار، نگار؛ بدیع­زاده، علی؛ حسینی، سید رسول و زابلی، روح الله. (1398). شناسایی مؤلفه‌های توسعه کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش(مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین)، مدیریت بهداشت و درمان، 3 (10)، 31-43.
تقوایی یزدی، مریم و نیک روی، زهره. (1398). تأثیر کاربرد اینترنت اشیاء بر شناسایی فرصت­های کارآفرینی با نقش واسطه­ای خلق دانش، دو ماهنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11 (4)، 44.
جلالی، طیبه و عنایتی، ترانه. (1396). بررسی رابطه بین هوش رقابتی و کارآفرینی سازمانی در دانشگاه فنی و حرفه­ای (مورد مطالعه: آموزشکده فنی الزهرا (س))، دو فصلنامه علمی- ترویجی کارافن، 41، 87-103.
حسین­پور، داود و زارعی وش، فاطمه. (1389). الگوی کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه اداره کل تعاون استان تهران)، تعاون، 21 (4).
حسین­پور، مهدی؛ کریمی، حسین؛ بخشم، میلاد و خدایی، عطیه. (1399). شناسایی و اولویت­بندی کاربردهای فناورانه اینترنت اشیاء بر مدیریت کیفیت بیمارستانی با استفاده از رویکرد تفسیر ساختاری، مدیریت بهداشت و درمان، 11(4)، 38، 45-57.
دانایی‌فرد، حسن و امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژی‌های کیفی: تأملی بر نظریه­­پردازی داده‌بنیاد، اندیشه مدیریت، 1 (2)، 69-97.
قنبرنژاد، مریم؛ رستگار پور، حسن؛ سلیمی، ساسان؛ دلروز، کاظم. (1398). مطالعه تحلیلی اینترنت اشیا در محیط­های یادگیری؛ کاربردها، الزامات و چالش­ها از دیدگاه متخصصان، فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری، 3 (9)، 1-22.
کاوسی، اسماعیل و رحمتی زنجان طلب، فرشاد. (1390). طراحی و ارائه الگویی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه (مورد مطالعه: واحد علوم و تحقیقات تهران)، راهبرد، 59 (20)، 217-241.
گلستانی هاشمی، سید مهدی. (1382). مبانی علم کارآفرینی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.
مهربانی مجد، یلا. (1392). فرهنگ و رفتار اداری، 3، 21-24. باید توسط نویسنده تکمیل شود.
Alter, D. (2017). Product delivery service provider selection and customer satisfaction in the era of internet of things: A Chinese retailers perspective, International journal of production economics, 159, 104-116.
Banica, l., Burtesea, E., Enescu, F. (2017). The impact of internet of things in higher4 education, scientific. International journal of communication systems. 25 (9), 1-11.
Groff, J. (2013). Technology- rich innovative learning environment. OCED CERI innovative learning environment project, 1-30.
Majeed, A,. and Ali, M. (2018). How internet- of- things (IOT) making the university campuses smart? QA higher education (QAHE) perspective. IEEE 8th annual computing and communication workshop and conference (CCWC), 646-648.
Marzban, S.H; Moghimi, M & Ramezan, M. (2013). The effective factors in organizational entrepreneurship climate: Evidence from university of Tehran, Journal of vhinese entrepreneurship, 5 (1): 76-93.
Mohammadzadeh, A.K., Ghafoori, s., Mohammadian, A., Mohammadkaze., mi, Mahbanooei, B., Chasemi, R. (2018). A fuzzy analytic network process (FANP) approach for prioritizing internet of thing challenges in train. Technology in society, 53, 124-134.
Nadel, B. (2017). School building on outpilot. From http://www.distrctadministration.com.
Santoro, G., Vrontis, D., Thrassou, A., & Dezi, L. (2018). The internet of things: building a knowledge management system for open innovation and knowledge, 136 (November), 347-354.
Tianbo, Z. (2012). The internet of things promoting higher education revolution. Fourth international conference on multimedia information networking and security, 790-793.