احمدیانراد، ح. (1386). معنی تازه سواد در قرن 21. قابل دسترس در: https://www.magiran.com/article/1551755 دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۳۱
اسمعیلی، الف.، رحیمی، ص. و مرادی، م. (1398). رابطه میان سواد اطلاعاتی و توانایی کاربران کتابخانهها در تشخیص اخبار جعلی براساس مؤلفههای اطلاعنگاشت ایفلا. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 30(1)، 28-8.
امینی، ح. (1382). ساختار تولید و توسعه علوم دینی. مجله دین پژوهان، (42)، 68-69.
حیدریهمتآبادی، ز.، مرسیپور، ن. و حری، ع. (1386). نظام برنامهریزی درسی متناسب با توسعه سواد اطلاعاتی. فصلنامه مطالعات برنامهدرسی، 1(4)، 29-48.
خلیلی، ل.، هدایتیخوشمهر، ع.، رسولزادهاقدام، ص. و شیبانی، ب. (1396). رابطه سواد اطلاعاتی و انگیزش یادگیری دانشجویان. تعامل انسان و اطلاعات، 4(2)، 108-120.
زاهدی نوقابی، م.، فتاحی، ر.، صالحیفدری، ج. و نوکاریزی، م. (1398). بررسی سبک یادگیری، سواد اطلاعاتی و سواد رایانهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و واکاوی رابطه میان آنها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی, 7(2)، 205-231.
زمانی، ب.ع. (1384). یاددهی و یادگیری مهارتهای فناوری اطلاعات در برنامه درسی. فصلنامه کتاب، 16(1)، 173-184.
شاهسواری، ف.، جولهر، م.، خرازیفرد، م. و عرفانمنش، ش. (1398). بررسی دانش و سواد اطلاعاتی کامپیوتری و اینترنتی در میان دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در سال ١٣٩5. مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران. 32 (1)، 74-69.
صدقی، ش.، عبدی، ف.، پناهی، س. (1397) . سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس مدل آیزنبرگ. مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین، 4 (1)، 30-38.
عباسی، ع. و نجفلو، پ. (1394). سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی دانشگاه تربیتمدرس. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 7(34)، 89-103.
عبدالهی،م. و جوکار، ع. (1393). بررسی کتابخانههای عمومی استان فارس. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 20 (4)، 778-771.
فرخ، ب. و شاهطلبی، ف. (1397). رابطة بین یادگیری خود راهبر، خودکارآمدی و سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیم دانش. پژوهش در برنامهریزی درسی، 15 (29)، 148-161.
کرمی، ش. (1396). آینده نگاری کاربرد مهارت و فناوری مورد نیاز بازار از دیدگاه دانشجویان دکتری کشاورزی دانشگاه رازی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 9(43)، 131-118.
کشاورز، م.، فرج اللهی, م., زندی, ب. و سرمدی، م. (1395). بررسی استانداردهای سواد رایانهای در آموزش مجازی مطالعه موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9(21)، 87-94.
موحدمحمدی، ح. (1382). نقش شبکه اطلاع رسانی اینترنت و وب در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدههای کشاورزی منتخب. رساله دکتری رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران.
نظری، م. و علیدوستی، س. (1383). سواد اطلاعاتی برای دورههای تحصیلات تکمیلی. تهران: پژوهشکده اطلاعات و مدارک ایران.
وهابی، الف.، صیادی، م.، صنیعی، ن.، وهابی، ب.، روشنی، د. و وهابی، آ (1397). بررسی سطح سواد اطلاعاتی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه کردستان. فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 3 (4)، 37-45.
Aitokhuehi, J. O., & Ojogho, J. (2014). The impact of computer literacy on students’ academic performance in senior secondary schools in Esan West Local Government Area, Edo State, Nigeria. Journal of Education and Human Development, 3(3), 265-270.
Al-Aufi, A. S., Al-Azri, H. M., & Al-Hadi, N. A. (2017). Perceptions of information literacy skills among undergraduate students in the social media environment. International Information & Library Review, 49(3), 163-175.
Brar, K. S., Singh, B., & Kaur, A. (2017). Computer Literacy among the University Students of North India: A Study. Periodic Research, 6(1), 51-55.
Brar, K. S., Singh, B., & Kaur, A. (2017). Computer Literacy among the University Students of North India: A Study. Periodic Research, 6(1), 51-55.
Gilster,P.(2007).Retrievedfrom: http;//rre.sagepub.com/content/35/1/89.fullojedokun,2007,p17
Hatlevik, O. E., Throndsen, I., Loi, M., & Gudmundsdottir, G. B. (2018). Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships. Computers & Education, 118, 107–119.
Igun S.EDepartment of Library and Information Science, Delta State University, Abraka, Nigeria & Odafe, J.P. (2014). Information Literacy among Undergraduate Students in Nigeria. International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, 5 (3), 1-14
Kozina, G., Dukić, G., & Dukić, D. (2012). A study of computer literacy among Croatian students as support in planning the higher education development. Tehnički vjesnik, 19(4), 735-742.
Manthiramoorthi, M. Saravana kumar, R.R., & Thamaraiselvi, M. (2018). Information literacy skills among job seekers-A study. IALA journal, 6(1&2), 191-193.
Mehlenbacher, B. (2010). Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. Cambridge: MIT Press.
Morrison, C., Wells, D., & Ruffolo, L. (2014). Computer literacy basics: A comprehensive guide to IC3. Cengage Learning.
Naveed, M. A., & Rafique, F. (2018). Information Literacy in the Workplace: A Case of Scientists from Pakistan. Libri, 68(3), 247-257.
Okaneme, G. (2015). Towards a new philosophy of language, culture and literacy in Nigeria for national development. Open Journal of Philosophy, 5(7), 459-470.
Oz, H., Demirezen, M., & Pourfeiz, J. (2015). Digital device ownership, computer literacy, and attitudes toward foreign and computer-assisted language learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, 359-366.
Ranasinghe, P., Wickramasinghe, S. A., Pieris, W. R., Karunathilake, I., & Constantine, G. R. (2012). Computer literacy among first year medical students in a developing country: A cross sectional study. BMC research notes, 5(1), 504.
Robabi, H., & Arbabisarjou, A. (2015). Computer literacy among students of Zahedan University of Medical Sciences. Global journal of health science, 7(4), 136.
Walsh, C.S. (2007). Creativity as capital in the literacy classroom: Youth as multimodal designers. Literacy, 41(2), 79-85.
Wilson, C., Grizzle, A., Tuazon, R., Akyempong, K., & Cheung, C. K. (2014). Media and information literacy curriculum for teachers. UNESCO Publishing.