@article { author = {niksiar, friba}, title = {The Next Steve Jobs}, journal = {Popularization of Science}, volume = {4}, number = {2}, pages = {71-84}, year = {2014}, publisher = {Iranian Association for Popularization of science}, issn = {2251-9033}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Jose Urbina Lopez Primary School sits next to a dump where a rotten smell drifts through the classroom. Sergio Juarez Correa was used to teaching that kind of class through the government-mandated curriculum, but he’d come to the conclusion that it was a waste of time because test scores were poor and the students who did well weren’t truly engaged. He searched for ideas online and was interested in the method of Sugata Mitra, a professor of educational technology at Newcastle University in the UK.. It was an emerging educational philosophy that applies the logic of the digital age to the classroom. Mitra conducted experiments in which he gave children in India access to computer. Without any instruction they were able to teach themselves by computer. Juarez Correa became a slow-motion conduit to the internet, because they had few computers and access to internet in their poor city. Therefore he employed a new teaching technique, it was a model that emphasized group work, competition, creativity and student-led environment. By this method his students did well and some of them even got the highest scores in the country, especially one of them, a small poor girl placed first in Mexico.}, keywords = {Primary School,Learning,Sugata Mitra’s Method,Internet,Self learning,Student-centered classroom}, title_fa = {استیو جابز آینده}, abstract_fa = {مدرسه ابتدایی خوزه اوربینا لوپز در مرز آمریکا و مکزیک در محله ای در شهر ماتاموروس واقع شده که زباله ها را در آن می ریزند و بوی گندیدگی این  زبالهها تمام روز در کلاس به مشام می رسد. معلم کلاس فردی به نام سرژیوخوئارس کورئا است که کار خود را در چارچوبی که دولت تعیین کرده انجام می دهد. اما او به این نتیجه رسید که ادامه این روش هدردادن وقت است، زیرا نمرات امتحانی  بچهها بسیار پایین بود و حتی آنهایی که نمره خوبی گرفته بودند درک مناسبی از درس نداشتند. او پس از تحقیق درمورد روش های جدید آموزشی شیفته روش آموزشی سوگاتا میترا پروفسور فناوری آموزشی دانشگاه نیوکاسل انگلستان شد و تصمیم گرفت با روش او کلاس را اداره کند. این روش براساس منطق عصر دیجیتال بود. در این روش معلم کامپیوتر را از مطالب خاصی بار می کرد و خود از کلاس بیرون می رفت تا دانش آموز خودش آنها را یاد بگیرد و یا از طریق جست و جو در اینترنت آن مطالب را فرا بگیرد. اما خوئارس کورئا به دلیل فقری که بر شهر و مدرسه حاکم بود نتوانست کامپیوتر و اینترنت را به مدرسه بیاورد. او روش آموزشی دیگری را پیاده کرد، روشی که برکار گروهی، رقابت، خلاقیت و فضای دانش آموز محور تمرکز می کرد. با این روش همه دانش آموزان او توانستند درس را بهتر فرا بگیرند به طوری که نمرات چند نفر از آنها در بالاترین سطح نمرات کشوری قرار گرفت و دختر کوچک و فقیری رتبه نخست امتحانات کشور مکزیک را از آن خود کرد.}, keywords_fa = {مدرسه ابتدایی,یادگیری,روش سوگاتا میترا,اینترنت,خودیادگیری,کلاس دانش آموزمحور}, url = {https://www.popscijournal.ir/article_93152.html}, eprint = {https://www.popscijournal.ir/article_93152_b8521fc3c283b5b675086b377d21cd86.pdf} }