@article { author = {Shirkarami, Javad}, title = {Analysis of the relationship between education and community}, journal = {Popularization of Science}, volume = {8}, number = {2}, pages = {23-40}, year = {2018}, publisher = {Iranian Association for Popularization of science}, issn = {2251-9033}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {There is no doubt that man is a social being and it is the source of various institutions and influences the community. Each society must first develop a comprehensive and desirable definition of education then proceed to advertise and implement it. The present research studies the education and community and analyzes their bilateral relationship. Each society must first develop a comprehensive and desirable definition then proceed to advertise and implement it. The present research studies the education and community and analyzes their bilateral relationship. The results can be categorized into the role of family and government in education, the relationship between personality and society, the role of educational methods and the place of attraction processes. Comprehensive education, which includes different examples in the fields of cognitive, attitude, behavioral, communication and skill, etc., can facilitate growth and prosperity. But indifference, inappropriateness and irresponsibility will lead to escape rule and reduce quality and efficiency. Therefore, the role of attracting and talent-seeking procedures in order to discover and employ the desirable and empowered people, and the design and implementation of desirable reform programs at different levels (age, education, and occupation) and attraction of contributions (local, national, international) is important}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل رابطه دو سویه تربیت و اجتماع}, abstract_fa = {شکی نیست که انسان موجودی اجتماعی است و منشأ نهادهای مختلف بوده و است و در جریان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از اجتماع زیست می‌کند. هر اجتماعی ابتدا باید به تعریفی جامع و مطلوب از تربیت بپردازد و سپس نسبت به تبلیغ و اجرای آن اقدام کند. تحقیق حاضر، به مطالعه در زمینه تربیت و اجتماع و تحلیل رابطه دوطرفه آنها پرداخته است. نتایج را می‌توان در حوزه نقش خانواده و حکومت در تربیت، رابطة شخصیت و اجتماع، نقش شیوه‌های تربیتی و جایگاه فرایندهای جذب دسته‌بندی کرد. تربیت جامع که مصادیق متفاوتی در حوزه‌های شناختی، نگرشی، رفتاری، ارتباطی و مهارتی و ... را شامل می‌شود، می‌تواند به تسهیل رشد و تعالی و شکوفایی منجر شود. اما بی­ تفاوتی، بی‌برنامه بودن و مسئولیت‌ناپذیری به قانون‌گریزی و کاهش کیفیت و کارایی خواهد انجامید. بنابراین، نقش رویه‌های جذب و استعدادیابی در راستای کشف و به ‌کارگماری افراد مستحق و توانمند و طراحی و اجرای مطلوب برنامه‌های اصلاحی در سطوح متفاوت (سنی، تحصیلی و شغلی) و جذب مشارکت‌ها (محلی، ملی، بین‌المللی) بسیار حائز اهمیت است.}, keywords_fa = {تربیت,اجتماع,خانواده,شخصیت,مسئولیت‌پذیری,توسعه}, url = {https://www.popscijournal.ir/article_88095.html}, eprint = {https://www.popscijournal.ir/article_88095_eee12448905b98052010e5ef8272f482.pdf} }