[1] نظام آموزشی و بازدهی آموزشی(مطالعه تطبیقی 70 کشور جهان)، زینب فاطمی امین و مجید فولادیان، مجله راهبرد فرهنگ، شماره هفتم، پاییز 1388
[2] آشنایی با سنن و زندگی مردم روسیه، نینا واسیلیونا باسکو،۲۰۰۷، مسکو، ترجمه سیده مهنا رضایی و عیسی مهرآرا
[3] ملکی، حسن، برنامهریزی درسی (راهنمای عمل) انتشارات مدرسه 1388
[4] میرزابیگی، علی، برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی. تهران، انتشارات سیطرون 1384
[5] شعبانی، حسن، مهارتهای آموزشی و پرورشی(روشها و فنون تدریس) 1390
[6] یارمحمدیان، محمدحسین، اصول برنامهریزی درسی (ماهیت برنامهریزی درسی، مبانی فلسفی- روانشناختی و جامعهشناختی، برنامه- ارزشیابی)، تحلیل محتوای برنامه یا کتب درسی، انتشارات یادواره 1386
[7] سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش 1380. روش تدریس علوم تجربی
[8] فدوی، فرزانه، تحلیل و ارزشیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه اول راهنمایی براساس الگوی طراحی مریل، پایاننامه کارشناسی ارشد 1383
[9] سیف، علیاکبر، اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، ویرایش پنجم، تهران، دوران 1387
[10] شعبانی، حسن، مهارتهای آموزشی و پرورشی)روشها و فنون تدریس(
[11] بلوم، بنجامین اس و همکاران، طبقهبندی هدفهای پرورشی، کتاب اول حوزه شناختی
[12] بلوم، بنجامین اس و همکاران، طبقهبندی هدفهای پرورشی، کتاب اول حوزه شناختی، ترجمه علیاکبر سیف، خدیجه علیآبادی، انتشارات رشد(تاریخ انتشار به زبان اصلی 1956)
[13] Romy, William. 1968. Inquiry techniques for teaching science.(pp 41-51)
[14] Касьянов,В.А.Физика.11кл.Профильный уровень: учеб. для общеобразоват. учреждений / В. А. Касьянов. 8-е изд., дораб. М.: Дрофа, 2014. 448 с. : ил., 7 л. цв. вкл.
[15] Bloom, s. 1956. Taxonomy of educational objectives for The cognitive Domain. New York
[16] Министерство образования в россии. минобрнауки.рф.
[17] Natalia Belova, Filozofska fakulteta, Univerze v Ljubljani in Moskovska državna univerza, СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ В РОССИИ
[18]М.Ю. Демидова,В. А. Коровин. М.: Мнемозина. Методический справочник учителя физики, 2003