ابراهیمینژاد، مهدی و دهقانی سلطانی، مهدی )1397 . ( "نقش قابلی تهای نوآوری فناورانه در
ارتقا عملکرد نوآوری شرک تهای دانش بنیان" پژوهشهای مدیریت عمومی، سال یازدهم، شماره
چهل و یکم، ص 109 - 83 .
الیاسی، مهدی؛ صفردوست، عاطیه و محمد روشه سرا، محمد.) 1397 .(."بررسی نقش استراتژی
نوآوری بر عملکرد نوآورانه سازمانها )مورد مطالعه: شرک تهای دانش بنیان حوزه زیست
فناوری("، اندیشه مدیریت راهبردی، سال دوازدهم، شماره اول، ص 183 - 202 .
اسماعیل پور، مجید و آرام، فرشاد) 1397 (. "بررسی تأثیر عوامل درون سازمانی مؤثر بر عملکرد
نوآورانه از طریق راهبرد محوری صادراتی ) مورد مطالعه: شرک تهای صادراتی استان
بوشهر("،نشریه علمی راهبردهای بازرگانی)دانشور رفتار سابق(، 15 ( 11 : ) 36 - 53
حاجی کریمی، عباسعلی و حاجی پور، بهمن) 1387 (. "طراحی مدل اندازه گیری ظرفی ت جذب
دانش: مطالعه موردی صنایع دارویی کشور"، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 14
( 1 : ) 51-70
رضوانی، مهران و طغرایی، محمدتقی) 1390 (."نقش آفرینی سرمایه اجتماعی سازمانی در گرایش
267
به نوآوری سازمانی در شرکتهای دانش بنیان ) مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری
دانشگاه تهران( "، پژوهش نامه مدیریت تحول، سال سوم، شمارۀ 6، ص 53 - 28 .
رحیمی، ابراهیم) 1396 (. " بررسی تأثیر مدیری ت دانش بر عملکرد مالی با میانجیگری
یادگیری سازمانی"، نوآوریهای مدیریت آموزشی، 12 ( 4 :) 48 ، صفحه 21 - 7 .
رجایی آذرخوارانی، عباس) 1391 (. بررسی رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود
کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشگاه های منتخب شهر اصفهان. دانشگاه اصفهان.
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
رفیعی رش ت آبادی، فاطمه؛ نوروزی رودپشتی، زهره و مرادی، محمود.) 1397 (. "بررسی تأثیر و
ارائه الگویی برای نقش تسهیم دانش خارجی و نش ت دانش بر عملکرد نوآورانه شرکت"، فصلنامه
توسعه تکنولوژی صنعتی، 16 ( 31 ( ، صفحه 33 - 44 .
سلطانی، مرتضی؛ جعفری، سیدمحمدباقرو بیننده، راضیه) 1396 (. " بررسی تأثیر همکاری در
صنع ت فناوری اطلاعات بر عملکرد نوآوری در شرایط اجرای استراتژی هم رقابتی "، مدیری ت
فناوری اطلاعات, 9 ( 2 (، ص 313 - 332 .
صادقی، محمد تقی؛ موحدی سبحانی، فرزاد؛ رج بزاده، علی و شیرازی، حسین. 1396 . "بررسی
نقش میانجی ظرفی ت جذب دانش بر رابطه بین خطمشیهای مدیری ت منابع انسانی و عملکرد
سازمانی )موردمطالعه: شرک ت گاز استان قم("، مدیری ت منابع انسانی در صنع ت نف ت.، 8 ( 32 )
: 205-232
علامه، سیدمحسن؛ خلیل اکبر، رشید و عباسی رستمی، نجیبه. 1394 . "مبانی مدیریت دانش"،
چا اول، انتشارات رسا.
فتوت،سید محمد) 1396 ( ."بررسی تأثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با
نقش میانجی ظرفیت جذب و چابکی زنجیره تامین" ،پایان نامه کارشناسی ارشد،مدیریت
بازاریابی ، دانشگاه آزاد نیشابور
فیلسوفیان، مریم و اخوان، پیمان) 1396 (. "بررسی تأثیر رفتار تسهیم دانش بر عملکرد
268
سازمانی)مطالعه موردی: سازمان فضایی ایران("،. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. 32 ( 3 )
: 713-730
کشاورزی، علیحسین ؛ صفری، سعید و حمیدیراد، جواد.) 1394 (. "بررسیتأثیرتسهیمدانش
بریادگیری، نوآوری وعملکرد سازمانی"، چشم اندازمدیری ت دولتی شماره 22 ، ص 103 - 128 .
معتمد، جعفر؛ امیرمحسنی، شاپور؛ ایروان منش، بهرام و حیدری، حامد. 1393 . "نقش اقدامات
مدیریت دانش در توسعه عملکرد نوآورانه سازمان"، فصلنامه مطالعات منابع انسانی، سال سوم،
شماره 12 ، ص 125 - 142 .
مرادی، محمود؛ ولی پور، محمدعلی؛ یاکیده، کیخسرو؛ صفردوست، عاطیه و عبداللهیان فرزانه.
1392 . " بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر عملکرد نوآورانه سازمانها )مطالعه موردی:
شرک تهای داروسازی و شرک تهای بیمه حاضر در بورس اوراق بهادار تهران( "، چشم انداز
مدیریت بازرگانی، شماره 13 ، ص 79 - 102 .
مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوس ت، عاطیه. ) 1396 (. " بررسی نقش ظرفیت جذب
دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی"، فصلنامه علمی پژوهشی
مطالعات مدیریت )بهبود و تحول(، 19 ( 69 (، صفحه 121 - 149
محمدی مقدم، یوسف؛ ولی اصل، جواد، عابدی، معصومه) 1395 (. "بررسی تأثیر تسهیم دانش
بر فرایند یادگیری سازمانی با تأکید بر فناوری و تعامل اجتماعی )مطالعه موردی: صندوق
بازنشستگی صنعت نفت( "،مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 7 ( 28 : ) 147 - 171
ملکی پور، احمد) 1391 (. " اهمیت مدیریت دانش و سازمانهای یادگیرنده در پویایی دانش
سازمانها"، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه - شماره 150
معتمد، جعفر؛ امیرمحسنی، شاپور؛ ایروان منش، بهرام و حیدری، حامد ) 1393 (. "نقش اقدامات
مدیریت دانش در توسعه عملکرد نوآورانهه سازمان "، فصلنامه مطالعات منابع انسانی، سال سوم،
شماره دوازدهم، ص 125 - 142 .
نصر اصفهانی، علی؛ انصاری، رضا و مولایی خوراسگانی، ریحانه) 1395 (. "بررسی تأثیر ظرفیت
269
جذب دانش بر کارآفرینی سازمانی)مورد مطالعه: شرک تهای مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی
استان اصفهان("، توسعه کارآفرینی، 9 ( 2 (، ص 377 - 395 .
Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173.
Bengtsson, M., & Kock, S. (1999). Cooperation and competition in relationships between competitors in business networks. Journal of business & industrial marketing. Bengtsson, M., & Kock, S. (2000) .” Coopetition” in business Networks—to cooperate and compete simultaneously. Industrial marketing management, 29(5), 411-426. Bouncken, R. B., & Fredrich, V. (2012). Coopetition: performance implications and management antecedents. International Journal of Innovation Management, 16(05), 1250028. Brandenburger, A. M., & Nalebuff, B. J. (1996). Co-opetition. New York, Bantam Doubleday Dell Publishing Group.
Byrne, B. M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: basic concepts, applications, and programming (multivariate applications series). New York: Taylor & Francis Group, 396, 7384.
Boer, H., & During, W. E. (2001). Innovation, what innovation? A comparison between product, process and organisational innovation. International Journal of Technology Management, 22(1-3), 83-107. Crick, J. M. (2019). Moderators affecting the relationship between coopetition and company performance. Journal of Business & Industrial Marketing. Czakon, W., Fernandez, A. S., & Minà, A. (2014). Editorial–From paradox to practice: the rise of coopetition strategies. International Journal of Business Environment, 6(1), 1-10.
Czakon, W., Klimas, P., & Mariani, M. (2020). Behavioral antecedents of coopetition: A synthesis and measurement scale. Long Range
270
Planning, 53(1), 101875.
Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1990). Absorptive capacity: A new perspective on learning and innovation. Administrative science quarterly, 128-152. Dagnino, G. B., & Rocco, E. (Eds.). (2009). Coopetition strategy: theory, experiments and cases (Vol. 47). Routledge. Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50.
Gnyawali, D. R., & Park, B. J. (2009). Co‐opetition and technological innovation in small and medium‐sized enterprises: A multilevel conceptual model. Journal of small business management, 47(3), 308-330. Gnyawali, D. R., & Park, B. J. R. (2011). Co-opetition between giants: Collaboration with competitors for technological innovation. Research policy, 40(5), 650-663. Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2006). Multivariate data analysis 6th Edition. Pearson Prentice Hall. New Jersey. humans: Critique and reformulation. Journal of Abnormal Psychology, 87, 49-74. Lamming, R. (1993). Beyond,". Partnership: strategies for innovation and lean supply," Prentice-Hall, Hemel Hempstead, p148.
Levy, M., Loebbecke, C., & Powell, P. (2003). SMEs, co-opetition and knowledge sharing: the role of information systems. European Journal of Information Systems, 12(1), 3-17.
Lin, H.F.(2007). Knowledge sharing and firm innovation capability: An empirical study. Int. J. Manpow, 28, 315-332.
Nieto, M. J., & Santamaría, L. (2007). The importance of diverse collaborative networks for the novelty of product innovation. Technovation, 27(6-7), 367-377.
Pai, F. Y., Chang, H. F., & City, H. (2013). The effects of knowledge sharing and absorption on organizational innovation performance–A dynamic capabilities perspective. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 8, 83-97.
271
Pant, V., & Yu, E. (2018, September). Getting to win-win in industrial collaboration under coopetition: a strategic modeling approach. In International Conference on Business Informatics Research (pp. 47-66). Springer, Cham. Park, B. J. R. (2011). The effects of coopetition and coopetition capability on firm innovation performance (Doctoral dissertation, Virginia Tech).
Park, B. J., Srivastava, M. K., & Gnyawali, D. R. (2014). Impact of coopetition in the alliance portfolio and coopetition experience on firm innovation. Technology Analysis & Strategic Management, 26(8), 893-907. Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2004). SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models. Behavior research methods, instruments, & computers, 36(4), 717-731. Ritala, P. (2012). Coopetition strategy–when is it successful? Empirical evidence on innovation and market performance. British Journal of Management, 23(3), 307-324. Ritala, P., & Hurmelinna-Laukkanen, P. (2009). What's in it for me? Creating and appropriating value in innovation-related coopetition. Technovation, 29(12), 819-828. Schiavone, F., & Simoni, M. (2011). An experience‐based view of co‐opetition in R&D networks. European Journal of Innovation Management.
Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2004). A beginner's guide to structural equation modeling. psychology press.
Wen, Q., & Qiang, M. (2016). Coordination and knowledge sharing in construction project-based organization: a longitudinal structural equation model analysis. Automation in Construction, 72, 309-320.
Zahra, S. A., & George, G. (2002). The net-enabled business innovation cycle and the evolution of dynamic capabilities. Information systems research, 13(2), 147-150.