اسلامی، محمدرضا، توحیدی، ناصر، دارمارلانی، پرویز، حجازی، جلال، دانشی، غلامحسین، سهرابپور، سعید و .... (1380)، ضرورت انتشار مقاله علمی از پایاننامه برای فارغالتحصیلی دانشجوی دکتری،،فصلنامه آموزش مهندسی ایران، شماره 2، جلد 3، ص 64-57
اشرفی، مریم، عباسی، محمد، ( 1394) ، تدبیر دولتها در امر پژوهش، بررسی کشورهای منتخب (آلمان، سوئد، ژاپن، آمریکا، ترکیه و ایران) ، تهران،مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی،چاپ اول،جلد اول
بختیارینژاد، فیروز،(1397 )، گزارش فرصت مطالعاتی به شورای دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشگاه صنعتی امیر کبیر ،ص11-98
بختیارینژاد، فیروز، شیخان، ناهید،( 1396)، هدایت رسالههای دکتری مهندسی در سهم جهانی ایران در تولید علم و در توسعه علم و فناوری کشور، پنجمین همایش بینالمللی آموزش مهندسی ایران با تأکید بر بینالمللسازی آموزش مهندسی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
حسنزاده،محمد،1نور محمد علی،حمزه علی،نوروزی چاکلی،عبدالرضا،( 1388)، سنجش علم ،فناوری و نوآوری(مفاهیم و شاخص های بین المللی )، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور،چاپ اول ،ص17
شیخان، ناهید، بختیاری نژاد، فیروز،( 1393 )، نقش شناسایی شاخصهای ارزیابی فناوری در توسعه آموزش های مهندسی،فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال شانزدهم، شماره 63، صص 38-25
عبادی، فرزانه،(1390 )، بررسی تجربیات کشورهای منتخب (اتحادیه اروپا، آمریکا، ژاپن، چین، ترکیه) در زمینه ارتقاء نوآوری با تأکید بر صنایع کوچک، گروه پژوهشی صنایع تبدیلی و تکمیلی مؤسسه پژوهشهای برنامهریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی، ص98
عباسی، مهدی،( 1395 ) 9، بررسی برنامه علم و فناوری در کشور چین،پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان،ص2
مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، (1396)، آینده دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی در جهان رقابتی با تأکید بر ساز و کارهای رتبهبندی، میزگرد آیندهپژوهشی آموزش عالی ایران، پنل شانزدهم، ص 19
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(1396)،
گزارش وضعیت رشد علمی و توسعه فناوری در حوزه پژوهش، بازیابی شده در تاریخ 14/2/99 ،خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا"،
http://www.isna.ir