%0 Journal Article %T اضظراب ریاضی عامل عاطفی فراموش شده در آموزش ریاضیات %J ترویج علم %I انجمن ترویج علم ایران %Z 2251-9033 %A یزدانی ورزنه, محمد جواد %D 2012 %\ 02/20/2012 %V 1 %N 1 %P 46-57 %! اضظراب ریاضی عامل عاطفی فراموش شده در آموزش ریاضیات %K عوامل عاطفی %K اضطراب ریاضی %K آموزش ریاضیات %R %X در تبیین پیشرفت یا افت تحصیلی در درس ریاضیات ، معمولا به عوامل شناختی توجه می شود و از عوامل عاطفی موثر بر آن غفلت می شود. هدف مقاله ی حاضر، معرفی اضطراب ریاضی ، به مثابه عامل عاطفی اثرگذار بر پیشرفت ریاضی است.بدین منظور،نخست به تعاریف این متغیر از دیدگاه صاحب نظران اشاره می شود و با بررسی شیوع آن ، از آثار مثیت و منفی اش سخن به میان می آید.پس از بحث درباره ی ماهیت نظری اضطراب ریاضی ، پیشایندهای آن ، به ویژه تاثیرات محیط و معلم ، و نیز راهکارهای پیشگیری و درمان آن به اختصار مرور می شود. %U https://www.popscijournal.ir/article_93355_b9602b1ceb04c79ba9f2f4bfc6ba5f70.pdf