@article { author = {Bozorgi, Seyed Hamid Reza and Samandar Ali Eshtehardi, Mojgan and lotfiheravi, mohamadmehdi}, title = {Innovative Marketing: A literature Review}, journal = {Popularization of Science}, volume = {12}, number = {2}, pages = {107-136}, year = {2021}, publisher = {Iranian Association for Popularization of science}, issn = {2251-9033}, eissn = {}, doi = {10.22034/popsci.2022.304368.1123}, abstract = {Given today's turbulent and competitive market and the rapid pace of change in the business environment, companies must take innovative measures to achieve the desired performance and deal with business environment change. Since marketing is one of the main pillars of business, innovation actions in the form of the "innovative marketing" strategy can be considered an effective measure. Therefore, this research investigates the concept of innovative marketing by using a systematic literature review. A systematic search was carried out on the databases of Web of Science and Scopus. The following words are used as keywords: “Innovative marketing” and “Innovation in marketing”. Twenty-four articles fulfilled the research criteria. By reviewing the articles, the study discusses the concept of innovative marketing and illustrates the eight main elements of innovative marketing, with high reproducibility in research texts. Moreover, fifteen innovative marketing methods and tools are identified and described. Some barriers that companies encounter for implementing innovative marketing strategies are mentioned and reviewed. Besides, some factors as strengths, weaknesses, opportunities, and threats (SWOT) are recognized and discussed that firms can take into account when choosing the innovative marketing strategy. The findings of this study are useful for companies and future researchers in this field.}, keywords = {Innovative Marketing,innovation in marketing,Literature Review}, title_fa = {واکاوی بازاریابی نوآورانه و به‌کارگیری آن در سازمان‌ها}, abstract_fa = { با توجه به بازار متلاطم و رقابتی امروز و سرعت بالای تغییرات محیط کسب و کار، برای دستیابی به عملکرد مطلوب لازم است شرکت‌ها اقدام‌هایی متناسب با تغییرات محیط کسب و کار را در فعالیت‌هایشان منظور کنند. از آنجایی‌که بازاریابی یکی از ارکان اصلی کسب و کار به شمار می‌آید، اقدام‌های نوآورانه در قالب راهبرد "بازاریابی نوآورانه" می‌تواند یک راه‌حل مؤثر در این خصوص محسوب شود. از این رو هدف این پژوهش، بررسی مفهوم و ویژگی‌های بازاریابی نوآورانه با استفاده از روش مرور مطالعات پیشین است. برای این منظور بعد از جست‌وجو کلیدواژگان "بازاریابی نوآورانه"، و "نوآوری در بازاریابی" در پایگاه‌های وب‌آو‌ساینس، اسکوپوس(برای مقالات انگلیسی)، مرکز علمی جهاد دانشگاهی و مگیریان(برای مقالات فارسی) و اعمال فیلترهای مربوطه، 24 مقاله به منظور بررسی انتخاب شدند. با بررسی این مقالات، بعد از تبیین مفهوم بازارایابی نوآورانه، هشت عنصر اصلی تشکیل‌دهنده بازاریابی نوآورانه که در متون تحقیقاتی تکرار شوندگی بالایی دارند و نیز 15 روش و ابزار بازاریابی نوآورانه مرور شدند. همچنین، برخی موانع پیش روی بنگاه‌ها در انتخاب راهبرد بازاریابی نوآورانه و نیز نقاط قوت، فرصت‌ها، ضعف و تهدیدها(SWOT) که می‌تواند در خصوص اتخاذ این راهبرد بازاریابی مورد توجه شرکت‌ها واقع شود، شناسایی شدند. یافته‌های این پژوهش می‌تواند راهگشای بنگاه‌ها و نیز پژوهشگران در این حوزه قرار گیرد.}, keywords_fa = {بازاریابی نوآورانه,نوآوری در بازاریابی,روش‌ها و ابزارها,موانع و چالش‌ها}, url = {https://www.popscijournal.ir/article_150740.html}, eprint = {https://www.popscijournal.ir/article_150740_72d58577bc62b074f9e82efdb89c17ca.pdf} }